Prace na pętli tramwajowej Wilczak przebiegają zgodnie z harmonogramem. Ekipy budowlane pracują przy użyciu ciężkiego sprzętu przy korytowaniu, czyli przygotowaniu nowego wykopu, w którym zostanie wykonana podbudowa pod nowe tory.

GALERIA

Na pętli pojawią się nie tylko nowe torowisko i sieć trakcyjna, lecz również przebudowane zostaną perony tramwajowe z nowymi wiatami przystankowymi. Całość uzupełnią elementy małej architektury, systemu identyfikacji miejskiej oraz stacja trakcyjna dla przyszłej trasy tramwajowej. Ciągi komunikacyjne w obrębie pętli zostaną wyposażone w rozwiązania ułatwiające poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami wzrokowymi.

Prace na pętli Wilczak, których efektem będzie przygotowanie wyprowadzenia torowiska tramwajowego w kierunku północnym, to pierwszy etap największej inwestycji komunikacyjnej w Poznaniu, prowadzonej w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Równolegle, zgodnie z przyjętym harmonogramem, projektowane są pozostałe odcinki trasy do Naramowic.

Realizacja inwestycji ma zakończyć się w 2021 roku, a jej celem jest kompleksowa budowa nowego układu komunikacyjnego – nowego torowiska o długości 3,3 km oraz niemal 7,5 km dróg, łącznie z drogami dojazdowymi i skrzyżowaniami. Na nowej trasie tramwajowej zlokalizowanych będzie 8 przystanków. Całość uzupełni nowe zagospodarowanie terenu związanego z infrastrukturą pasażerską i pieszo-rowerową, a także zielenią i małą architekturą.

Wartość zadania sięga 380 mln zł. Ponad 155 mln zł. z tej kwoty dołoży Unia Europejska w ramach dofinansowania dwóch projektów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Pierwszy z nich to „Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu”, drugi – „Budowa trasy tramwajowej od Pętli Wilczak do Naramowic w Poznaniu”.

O postępach prac związanych z realizacją tej inwestycji będziemy informować na bieżąco.